Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

tisdag 7 juli 2009

Fiske


Mats fiskar med mig på Amungen idag. Hugg efter 5 min Gk fisk som fick gå tillbaks.

lördag 4 juli 2009

Vinnare


En lyckad fisketur igen på Amungen, 13 gösar och 3 gäddor. Får se när vi åker ut nästa gång.

fredag 3 juli 2009

Sista


Fin avslutning av mats, en till fin fisk på en ljus nisse. 3,8 kilo och vi åker hem.

Äntligen


En Gk gös med lite pondus 5,4 kilo 76 cm gösambulans

Bryggseglare


Vi fick åka in till land en stund. Det spöregnar och åskar så vi tar skydd ihop med markus och börje inne vid långmora.

Tröstfisk


Tog en gädda på 7,5 precis när åskan drog in.

Som en dans


Matgös på 2,5 fick åka ned i baljan. Våran elfte.

Helt sanslöst


Det hugger på varje varv vi har 6 gösar och 2 gäddor en större tappad bakom båten i ett dubbelhugg, puh!

Andra


Fiskar med mats på Amungen ikväll, hugger bra idag med. 2 gösar på första varvet. Båda simmar vidare.

Första


2,2 på en svart silver nisse

torsdag 2 juli 2009

Slutfiskat


En fin avslutning på en hejdlöst rolig trolling tur en 3 kilos gösta och en 4 kilos gädda. Vi fick ca 20 gösar dom flesta över 2 kilo 4 gäddor och många hugg. Godnatt

onsdag 1 juli 2009

Så ja


Hinner inte dricka kaffe....

Helt galet nu!



Mycket nu


Det hugger hela tiden både gäddor och gösar.

Igen


Tredje vändan och ett till dubbelhugg, helt galet en tappad och en landad.

Favorit i repris


Ett till dubbelhugg med en tappad och en landad 2,5a

Dubbel


Dubbelhugg med efterföljande trassel. .... Båda 3kilo

Femman


Femte Gk tog även den en brun en.

Fenlös


Markus tar en gös utan ryggfena på samma bruna nisse.

Oväder


Det regnade och åskade hemma idag, perfekt gösväder tänkte vi och åkte ut på Amungen. Men det blev sol när vi kom fram. Men vad gör det när vi nitar en gös på 2,6 efter 20 min, brun nisse rules.