Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

söndag 11 april 2010

Efterrätt


Hann knappt äta upp den andra korven innan nästa gädda ville störa. 5,6 kilo på en westinare igen....

Matdags


Både vi och gäddorna äter nu, vi korv och en gädda på 5,5 en westinare.

Fetgädda


Vi närmar oss tioklubben nu 9,3 kilo. Tog en hårt blyad westin 50 gramare blå silver. Otroligt stark fisk.

Samma?


En till som är stöpt i samma form. Ljusblått är melodin.

Hugger bra


Mats tar sin första en två och en halva.

6,4 kilo


Tog en finare gädda nu efter att ha tappat en stor på exakt samma ställe varvet innan.

Premiär


Premiär trollar med rydsen på hovran idag. Mats är med, vi har tagit en tvåkilos och tappat en hittills. Underbar dag på sjön med sol och ingen vind.

fredag 9 april 2010

Hovran


Några entusiaster har hackat bort isen vid rampen i grådö. Så nu är det bara att sjösätta båten imorgon. Se upp för isflaken som driver bara.

måndag 5 april 2010

Båtramp hovran


Rampen vid wiksbro är isfri och öppen för er som vill sjösätta båten. Sommarstugeviken och lite av spanien ligger det fortfarande is i men det smälter fort nu så nästa helg är nog det mesta av isen borta. Det blir tävling i år igen i början av maj, återkommer om datum och tid senare. Ta det lugnt mellan isflaken om ni åker ut.

Istider


Mycke drivis att svänga mellan på spanien, vi tar ett sista varv och åker hem sen. Det ligger fortfarande is i vikarna, 2,1 grad i vattnet så lämna badkläderna hemma om ni ska ut.

Andra


Fjärde hugget andra fisken, lite bättre storlek nu. 6,2 kilo byte av ställe gav resultat. Tog en papegoj nisse blyad.

Stalltips


Fick ett tips av jonas med betesval och vips! så högg det efter bara nån minut. Liten men väl en premiär gädda.

Premiär


Är ute med markus på hovran och årets första trollingtur. Vi räknar med en tiokilos gädda.....

lördag 3 april 2010

Huggmärken


Max och jonas tog 2 gäddor till medans vi rev. Den ena hade stora huggmärken på båda sidor, den skulle vi haft upp istället. Kanske ska agna med två kilos gäddor nästa gång.....

Sista fisken


Jonas tar nog dagens sista, vi börjar plocka ihop sakerna för idag och summerar en otroligt händelserik dag. Bara små gäddor, men vi har fått springa fram och tillbaks hela förmiddagen mellan spöna. Nu får Ismetet vila tills nästa vinter.

Springtävling


Äntligen ett hugg på spöt igen 4,5 kilo ungefär och dagens hittills största. Vi har nog fått tjugo gäddor nu och ett tiotal bommade.

Solbränna


Vi blir inte varma av att springa på flagg nu men med solskydd 15 och lika många gäddor så är allt i sin ordning ändå.

Hugg igen


Korta pauser mellan huggen nu. Fler bommade varav en lite tyngre. Riktigt kul dag på sjön. Hoppas bara på en bonus gös nu.

Störst igen


Jonas fortsätter att ta dom större gäddorna, dock ingen med pondus än. Vi är uppe i tolv gäddor med bara 3 bommade. Vi hinner knappt dricka kaffe.

Lurad


Jonas lurade ut mig ännu en 'sista' gång på Ismete. Är på nävden och vevar för fullt. Har tagit 8 gäddor redan men ingen stor än. Man får upp flåset när man får springa mellan spöna.