Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

fredag 22 april 2011

en kort till

Fick spräcka nollan nu. En för liten öring kände lukten av nykokt korv och blev hungrig som oss. Vi äter och fiskar vidare mellan nätflaggorna....

förflyttning

Med endast en tappad sen sist så har vi trollat oss söderut på jakt efter varmare vatten. Så från 2 till 3 grader så känns det genast som ett bättre ställe här. Dags för korv snart.....

långpass

Äntligen har vi kommit ut och fått i löjorna. Mats tog en märkt lax på 50 cm på utlägg så det känns som vi börjar på rätt plats idag. Bara 12 timmar kvar att fiska nu idag.......

lördag 16 april 2011

7000 Syncro

Fick ett paket idag, med 10 st Ambassadeur av den gamla klassiska modellen. Riktigt sköna rullar att veva lax på. Blir att linda på ny lina på några så jag kan provfiska dom nästa helg då vi åker till fiskecamp Sundsören. Fiskar med Mats i min båt någonstans mellan kalvöarna och Djurö i dagarna 3.
ska bli kul att fiska "på riktigt" igen det var alldeles för länge sen känns det som.
Blir nog enda fisketuren i Vänern i vår då det snart är dags för Vandringsfisket vid Singö igen.

fredag 15 april 2011

Hovran

Är ute en eftermiddagssväng med Markus på hovran. Många försiktiga hugg har vi haft och 2 gäddor som har synat insidan. Vi cirkulerar en timme till innan vi ger oss.

vänernöring

Fick en fin bild från John Team Avesta. Han och staffan är och trollar vid Brommö nu i helgen. Det börjar bra med en fin öring.

söndag 10 april 2011

stor wobbler liten gädda

Premiär gäddan i år hamnar nig inte på tio i topp listan hoppas jag. Men gäddan som bet i den hade nog gjort det... Premiär trollar på hovran med mats idag. Endast ett hugg förutom denna lilla.

lördag 2 april 2011

ismete pb

Fick en härligt stridbar gädda på min största mört. 7.96kg mitt första flagg idag, stor mört lönade sig.

ismete hovran

Jonas tar en första gk på 5kg. Conny och tomas har tagit ungefär 4 var alla under 3kg. Fiskar på slössviken idag.

söndag 13 mars 2011

motorservice

Fick hjälp av Marcus att byta impeller på hondan idag inför årets trollingsäsong. Ett riktigt nödår hittils vad gäller fiske, men då är jag ingen riktigt inbiten isfiskare än...... Men nu börjar älven skölja så sakta så jag ser ljuset i tunneln. Dröjer kanske inte alltför länge innan man kan ut på 'riktigt' fiske igen.

onsdag 2 februari 2011

AWD

Ny dragbil. Borde slippa problemen med slirande bil vid naturramperna som jag hade med min tidigare V70. Alltid kul med nya grejer :-) kanske inte dröjer alltför länge tills det är dags att testa, som det töar nu.......

söndag 30 januari 2011

elofsson jr

Tur att elofsson kom ut och visade hur man lockar upp tröga gäddor, han som kan sånt.... Vi fick upp ett par gk när dom var där. Provade ett nytt ställe på hovran idag som inte levererade mycket, blir att testa något annat nästa gång. Ett tiotal gäddor totalt, jag fick 4 och bommade 2.

jonas

Jonas tar en till gk fyrakilos. Annars ganska lungt nu, gäddorna har nog tagit siesta nu.

ismete

Fick ett erbjudande sent igår om isfiske.... Följde väl med jonas, max och conny ut på hovran idag. En blåsig morgon hittils och en 8 gäddor med 2 st på 4-5 kilo.

söndag 23 januari 2011

röding på bredsjön

Är och provar lite pimpelfiske med markus på bredsjön. Fick mina 3 rödingar så nu väntar jag på att markus ska bli klar så vi får åka hem.... 55 pimplare på isen och många smårödingar. Kul söndags nöje.

tisdag 28 december 2010

ismeteträda.....

Var ut på fm och ismetade eller som jag skulle vilja kalla det pryade ute på isen idag... Följde med Mats ut till vad vi hade tänkt några positioner som vi fick bra med gädda på i höstas. Men när det var väldigt mkt snö på sjön och nästan lika mycke vatten på isen så fick plan B gälla idag. Jag satte mina 5 spön och Mats fiskade med 8, sen var det bara att vänta och flytta runt mina spön och veva upp ett par gäddor på Mats spön. Mina flaggor rörde sig inte en millimeter idag det var 7 hugg idag och alla ville leka med Mats mörtar. Så han vann överlägset. Nästa ismetepass kommer nog att gå i gösens tecken hoppas jag men det dröjer nog ett par veckor tills dess...... Bara att komma igen.

lördag 18 december 2010

segt......

Vi plockade ihop kl 12 då hade vi bara fått 2 gäddor. Jag tog en liten och tappade en på mina 5 spön idag, blir nog och prova något annat vatten i mellandagarna. Bara att ta nya tag. Nu har man iaf varit ut och premiärat för den här vintern.

första

Till slut lyckas vi få upp en 3 kilos gädda med hjälp av emil. Ett till flagg har vi haft också.

isfiske premiär

Är ute på isfiske med big snipers på hovran idag. Det är trögt hitills med bara 4 bommade fiskar. Kraftig snö och blåst kanske inte är bästa förutsättningarna, men vi försöker en stund till.

måndag 13 december 2010

tidig julklapp

Kom ett paket med tomic ifrån kanada idag. Blir nog inget mer trollingfiske för mig i år så dom får bekanta sig med draglådan ett tag istället.