Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5
fredag 24 juni 2011
torsdag 23 juni 2011
lottlös
Vi ger upp nu. Jag tappade en riktigt tung gös 50 fot bakom båten, det var allt som hände förutom en 4 kklos gädda och markus tappade fisk. Det kom upp 3 gösar på alla båtar som var ute. Vi ger sjön en ny chans någon annan dag.
onsdag 22 juni 2011
snart dags
Riktigt segt hittils bara hört om en gös på radion. Markus tappade en gös nyss, vårat första hugg. Vi kämpar på mellan kaffe kopparna.....
nattmangling
Dags att börja sondera terrängen på Barken nu. Gästspelar i Piratens båt inatt. Alla spön i nu så nu är vi beredda.
Gösfiske. Var ut igår på gösfiske med ma
Gösfiske. Var ut igår på gösfiske med markus vilket resulterade i 3 gösar på 2 kilo och en 5 kilos gädda.
torsdag 9 juni 2011
nederlag
Det blev varken räk- eller laxfrossa i år. Blev besegrad av både kung bores vindar och av alla laxar som simmade liite för långt ifrån alla våra ismo magnum. Roliga dagar vid bryggan har jag haft med många nya bekantskaper, men fisket har varit så uselt att vi avbryter det 2 dagar tidigare än planerat. Får försöka ladda batteriet tills nästa år. Kul att piraten fiskar bra första året han är där och Mago spräckte nollan idag med en 14 kilos. Nu blir det lite vila och sen börjar gösfisket får se hur det året är......
återfall
Vi kom överens om att vi blivit besegrade av laxarna i år och tänkte plocka ihop och åka hem då vi fick rapporter om att vinden avtagit. Så när båtarna började lämna hamnen kände vi att vi behövde en avslutande fisketur. Vi har precis fått i grejerna, så det är nu eller aldrig som gäller (i år alltså). 2 fiskar tagna på kort tid nu så hoppets stjärna börjar tändas igen......
onsdag 8 juni 2011
daniel Team Falun
Fångstmannen Daniel med megalaxen. Krister och Lars i teamet fick inte plats på bilden. Laxen tog en omvänd popcorn ismomagnum nere på 33 fot. Superstort grattis ifrån fjällbrynt/jellyfish.
nödår
Ser ut att bli ett riktigt nödår det här. Tur att man fick en handfull strömmingar igår så man har nåt att äta till midsommar. Hittills sämsta dagen faktiskt..... Har förutom att vi hört en massa gallemattias på danska ur radion bara hört talas om en 1! tappad lax idag. Alltså ingen fångad fisk fastän många började fiska vid 4 i morse... Kan man stämma nån för det här dåliga fisket? Det enda man kan roasig med mellan chokladtröstätandet är att försöka övesätta danskan på radion, hmm dom pratar om fjärs, arbejt, vänern(tror jag) och skift nä jag får inte ihop det till nåt vettigt. Sen tror jag att det är en och samma dansk som bara talar med sig själv. Ja man får väl roa sig bäst man kan. Hugg nu!? .....Nä inte den här gången heller, suck.
utgång
Vi hade vilodag igår och fiskade lite strömming istället då det blåste 11 ms hela dagen. Det kom iaf upp några laxar på dom 10 som var ute. Så nu i morse var alla fiskesugna och stack ut tidigt så också vi fast ett par timmar senare. Heja heja!!
måndag 6 juni 2011
blåsväder
Det var ett par huggperioder i förmiddags och det kom upp många stora även en på 20 kilo. Vi har legat bredvid 4 båtar som fått fisk så det är på målsnöret känns det som...... Det har börjat att blåsa ganska mycket nu och många har gett sig. Vi käkar calma för att inte kräkas och jag har även en i varje ficka för att få balans. Vi kör bakspår tillbaks nu så snart har vi hittat hem eller fisk.
återfall
Är tillbaks som gast på mats båt efter att varit hemma några dar. Hoppas att fler laxar har hittat hit nu, det verkar så då lika många laxar har tagits men bara hälften så många båtar är ute. Ska bli finvädersfiske hela veckan så jag får väl solbränna iaf.
torsdag 2 juni 2011
blankt
Historiens kanske sämsta dag vid understen..... 50 båtar ute och vad vi vet har det kommit upp 3 laxar idag. Man börjar misströsta lite nu. Vi har iaf tacklat om till småskedar och trollar lite långsammare nu. Kör en timme till. Nu hugger det nog snart!
repris
Det ser ut att bli en lika händelserik dag som gårdagen. Inte ett pet på grejerna och nu börjar även mitt lördagsgodis ta slut, det som är så många timmar kvar till lördag.... Nä upp med mungiporna och se fram emot kvällspasset som brukar vara bra. Jaha heja alla båtar hoppas nån får nåt!
sovmorgon
Bodde ute på en ö inatt och tog lite sovmorgon. Efter några fiskehistorier av janne och heikki och lite kaffe så är vi på väg ut och ta det där dubbelhugget vi inte fick igår. En kvart över tio igår kväll så kom det upp två 13 kilos i ett dubbelhugg i en båt. 6 laxar på ca 30 båtar var gårdagens resultat.
onsdag 1 juni 2011
döda havet
Det blev finväder på kvällen med platt vatten. Men vad hjälper det när det inte vill nappa... Jag såg en säl iaf tror det är bra eftersom dom som oss också vill ha lax. Vi fiskar en kvart till.
lottlös
Dubbhugget har uteblivit, istället för att hugga på våra skedar så högg dom bakom 2 andra. Vi draggar efter 100 meterskurvan och fortsätter stampa takten. Riktigt seg dag när det inte händer nånting inte ens på radion.
avbytarbänken
Vi äter godis byter skedar äter mer godis. Vi skanderar slagord för att hetsa laxarna till hugg, men icke inget biter på våra skedar. Men gäddkungen Mago fortsätter i stor stil med sina gäddwobbler som alltid levererar, han fick nyss en näbbgädda. Sen är vi också avundsjuka på den finska båten som har bänt upp en 13 kiloslax idag. Vi ska prova att fiska lite mer åt höger får se om det händer nåt då. Nu är det dags för mats att vila och jag ratta båten runt runt.
regn
Vi har avverkat några timmar på dag 2 och har inte sett röken av några laxfjäll än. Ingen annan vad vi vet har haft rätt färg på sin hi-lo heller. Endast lite grötrim på danska har skvalat ur radion. Dubbelhugg när som helst nu....
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



















