Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

onsdag 6 juni 2012

Sista dagen

Fick kaffe på sängen i morse av Trutta ute vid norrsten. Sen start efter det då det låg dimma länge på havet, men nu har vi fått i alla beten. Vi fiskade till 23 igår, inte ett pet på våra grejer, börjar kännas lite tungt nu. Sista dagen på havet för mig i år så det är nu eller aldrig som gäller. Vi började dagen med att fiska bakom en som fick dubbelbugg....kul för dom.


tisdag 5 juni 2012

Dag 3


Med ny inspiration och nya skedar på så lämnar vi hamnen, lite senare pga lite shopping i östhammar. Hoppas på att publicera en bild på en lax under dagen..... Som vi fångat då såklart...

måndag 4 juni 2012

Dag 2

Ingen bloggning=ingen fisk....


söndag 3 juni 2012

Omtag

Vi har hissat riggarna upp och ned, bytt alla skedar flera gånger och så till slut behagar en lax att hugga. Klev visserligen av efter 15 meter, men det händer nått iaf. Vi kämpar på en stund till.


Fetlax

Team Älvdalen Ronny eriksson tog en 15+ lax vid understen, härlig premiärlax i år.


Sundsveden

På plats vid havet nu, vi väntar på vindar under 10 ms bara. Så efter lunch åker vi ut. Jag fiskar med Mats tom onsdag. Det var ett tag sen man hörde en rullknarr, dem som väntar på nåt gott.....


lördag 19 maj 2012

Slutkläm

En fisk på mållinjen, vi gör en 180 innan vi ger upp.


Huggpunkt

En liten öring ville hugga över en nors 15 fot ned. Och en bommad på ytan samtidigt.


Laxbebis

Första laxen, vi fiskar en timme till. Låter på radion som fler har det trögt, bara hört om en för liten öring. Kul att det händer nått ibland.


Öring nr2

Strike pro crome.


Öring

Första fisken en öring, bomber i ytan.


Väder

Vi har iaf tur med vädret, en tappad fisk på riggen är allt hittills. Vi byter wobbler för glatta livet så kanske någon duger för laxen snart.


Laxhall

Blir fiske på vänern idag, fiskar med dennis. Hugg snart!?


fredag 18 maj 2012

Andre styrman

Har fått en till kompis som kommer sköta styrningen i båten framöver. Blir ev fiske på vänern imorgon, så inkoppling blir nog nästa vecka.


söndag 13 maj 2012

Återfall

Åter en huggperiod öring en bom och en båge på 3,2


Tredje

Hittade på några bågar nu, lika stora ungefär.


Nr 2

En till öring retur lite större iaf.


Båge

Första bågen till marcus 2,5 kg


Öring

Tog en stund men första fisken blev en vildöring på 52cm


Siljan

Fiske på siljan idag. Siktar på öring och regnbåge.