Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

måndag 8 juni 2009

Trollingkoma


3:e dagen och sista chansen den här gången. Nu ska laxen upp!!

söndag 7 juni 2009

Slut dag 2


Niklas fiskar med john i team avesta dom fick de här 2 laxarna i ett trippelhugg. Mago fick 3 st, team Beatrice fiskade också bra idag även dom fick 3 laxar. Vi hade som vanligt inte ett pet på våra skedar likasom dalkarlarna, masen och Älvdalen lyckades köra bom idag. Mycket lax kom upp i området både i dubbel, trippel och så mycket som ett 6 hugg, laxarna jagar verkligen ihop när dom ska äta. Läggdags nu och nya tag imorgon.

Team Älvdalen


Dom fiskade bra igår, tog 3 stycken mellan 6,5 och 8 kilo.

Ny dag


Fick en påhälsning av en säl nu den ville kolla så att vi hade flagga på pulkorna. Team avesta tog just en lax på 11 kg och 6 i ett trippelhugg, en annan båt har just nu ett 7 hugg!!! Men vi kämpar på och hoppas det snart är våran tur att veva fisk.

lördag 6 juni 2009

Fisk


Hade hugg på riggen nyss. Mago tappade en stor lax bakom båten. Mycket tappad fisk verkar det vara idag.

Tomt


Det är än så länge en hel del tom utrymme i iglon. Dåligt med raporter på radion, viss sjösjuka har vi märkt, men sjön har börjat att lägga sig nu så nu fiskar betena bra iaf. Heja sverige!

Start


Nu ger vi oss ut på vågorna.

Singö


Resan till singö blev framflyttad en dag. Vinden ska lägga sig under dagen, så vi får se när vi kan gå ut. Fiskar till och med måndag. Bara att vänta på det stora hugget nu då.....

fredag 29 maj 2009

Fiskerea


Halva priset på nissar, då kan man inte låta bli att fylla på förrådet :)

onsdag 27 maj 2009

Summering


Många små gösar blev det ikväll. Men vi fick ändå 17 st fördelat 12 till mig och resten till markus, fortfarande obesegrad :) hälften var godkända och ett par fick följa med hem.

tisdag 26 maj 2009

En till markus


9-3 nu.

Godkänd


En till gös på en mörk jigg.

En till


Lite för kort och smal, fick simma tillbaks.

För kort


En snorgärs räknas tydligen inte......

4-1


Stabil ledning nu :)

Gösta


Liten huggperiod nu 3 Gk

Sidbyte


En Gk gös hittills, lite trögt. Vi byter ställe.

Första


Isen är bruten

Fiske


Det blev en tur ut på Amungen med markus i kväll. Hoppas att dom större gösarna är på hugget nu när det är åska i luften.

lördag 23 maj 2009

Gösfiske


Markus var ut i natt igen och jiggade på Amungen. 10 gösar blev det. Börje tog den största, en fin bit på 4 kilo.