3:e dagen och sista chansen den här gången. Nu ska laxen upp!!
Niklas fiskar med john i team avesta dom fick de här 2 laxarna i ett trippelhugg. Mago fick 3 st, team Beatrice fiskade också bra idag även dom fick 3 laxar. Vi hade som vanligt inte ett pet på våra skedar likasom dalkarlarna, masen och Älvdalen lyckades köra bom idag. Mycket lax kom upp i området både i dubbel, trippel och så mycket som ett 6 hugg, laxarna jagar verkligen ihop när dom ska äta. Läggdags nu och nya tag imorgon.
Dom fiskade bra igår, tog 3 stycken mellan 6,5 och 8 kilo.
Fick en påhälsning av en säl nu den ville kolla så att vi hade flagga på pulkorna. Team avesta tog just en lax på 11 kg och 6 i ett trippelhugg, en annan båt har just nu ett 7 hugg!!! Men vi kämpar på och hoppas det snart är våran tur att veva fisk.
Hade hugg på riggen nyss. Mago tappade en stor lax bakom båten. Mycket tappad fisk verkar det vara idag.
Det är än så länge en hel del tom utrymme i iglon. Dåligt med raporter på radion, viss sjösjuka har vi märkt, men sjön har börjat att lägga sig nu så nu fiskar betena bra iaf. Heja sverige!
Nu ger vi oss ut på vågorna.
Resan till singö blev framflyttad en dag. Vinden ska lägga sig under dagen, så vi får se när vi kan gå ut. Fiskar till och med måndag. Bara att vänta på det stora hugget nu då.....
Halva priset på nissar, då kan man inte låta bli att fylla på förrådet :)
Många små gösar blev det ikväll. Men vi fick ändå 17 st fördelat 12 till mig och resten till markus, fortfarande obesegrad :) hälften var godkända och ett par fick följa med hem.
9-3 nu.
En till gös på en mörk jigg.
Lite för kort och smal, fick simma tillbaks.
En snorgärs räknas tydligen inte......
Stabil ledning nu :)
Liten huggperiod nu 3 Gk
En Gk gös hittills, lite trögt. Vi byter ställe.
Isen är bruten
Det blev en tur ut på Amungen med markus i kväll. Hoppas att dom större gösarna är på hugget nu när det är åska i luften.
Markus var ut i natt igen och jiggade på Amungen. 10 gösar blev det. Börje tog den största, en fin bit på 4 kilo.