Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5
torsdag 15 juli 2010
måndag 12 juli 2010
söndag 11 juli 2010
summering gårdagens fiske
Fisket på Amungen är inte alls som det var förra året då ca 10 procent var under mått och i år så är siffrorna omvända.
men snart vänder det.................................
Får se om jag kan komma iväg till Barken i vecka och prova efter lite större gös.
tisdag 6 juli 2010
tisdag 29 juni 2010
måndag 28 juni 2010
måndag 21 juni 2010
40 års fest

Jag hade min 40 års fest i helgen. Jag hyrde lilla lövsjön utanför hedemora och bjöd in släkt och vänner att fiska regnbåge. Med sol hela helgen och 42 fångade fiskar var alla nöjda.. Största fisk skulle fångas, på lördagen fick mathias en på 1,8 kg men på söndagen slog Felicia till igen med en stor fisk, en som vägde 2,3 kg. Tack alla för en jätte rolig dag.
måndag 14 juni 2010
lördag 12 juni 2010
7,5 kilo lax
Vi fick ta en varsin lax sista dagen på havet, en lax som återställde ordningen genom att hugga på en omvänd popcorn och vika ihop den lite.fisket har väl varit lite upp och ner i år och kanske något sämre än förväntningarna, men summa summarum så är jag riktigt nöjd med årets fiske när vi tog totalt 9 laxar på 9 dagars fiske och att jag fick höja mitt tidigare PB med 2 hg till 12,2 kilo, ett trippelhugg som blir lite kaotiskt i båten.
Utöver dom 9 landade fiskarna så hade vi bara 3 kontakter och det var fiskar som klev av direkt vid hugget, så krokarna har varit vassa i år.
nu hinner man kolla över utrustningen tills nästa år och kanske planera in ett senare fiskepass än i år.
Tack alla nya och gamla bekanta ute vid Understen vi ses nästa år.
lax 9,5 kilo
Min telefon tackade för sig igår på sjön så jag får lägga upp bilderna på fiskarna vi tog på årets sista trollingtur efter vandringslaxen.
En sista dag som var den sämsta vädermässigt med regn hela dagen och en ökande vind som gjorde det besvärligt att fiska skedarna bra i vattnet.
Det blev väldigt dålig sikt stundtals så vi kunde inte korsa farleden som vi ville, men senare på eftermiddagen så avtog båttrafiken och vi kunde ta oss över och i höjd med Nygrund en bit ut i farleden så tar en lax på en lätt blyad ismo mag Bälinge popcorn och dagen är räddad.
lite cirkus blir det när ett fartyg kommer in efter västra kanten på farleden medans vi drillar den.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















