Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

torsdag 15 juli 2010

Gös


Det går bra nu 4 gösar i båten 3 st på 4 kilo.

onsdag 14 juli 2010

Första


Markus tar en liten gös på 3 kilo. En grön på 4-5 kilo har hälsat på också.

Barken


Är gast på piratens båt tillsammans med mats ute på Barken en sväng. Några fler båtar är redan ute. Vi fiskar till gryningen.

tisdag 13 juli 2010

Nattsudd


Vi ger oss efter en otroligt bra Trollingvända som gav 5 gösar mellan 4 och 5,7 kilo. En gädda 3 dubbelhugg och 7 bommade fiskar. Lappia fiskade bäst oblyad i 2,0 knop. Men största gösen tog iaf en nisse. Godnatt eller morgon, får se när man kan komma tillbaka för ett nytt nattpass.

5,6 kilo


Efter en tappad så får Jukka upp en fin gös på en Lappia. Fler båtar tar gös nu också.

Dubbel


Markus höjde sitt pb 5,1 kilo och min vägde 5,7 kilo. Vi har tappat 3 i samma område nu så det händer mycket nu.

måndag 12 juli 2010

Barken


Kom äntligen iväg till barken och fiskade, min premiär vända på sjön så det är tur att man har superguiden Jukka med i båten i natt. Markus ska ta pb nu så förväntningarna är högt ställda. Vi lallar på till morgon timmarna. En 4 kilos gädda hittills.

söndag 11 juli 2010

summering gårdagens fiske

Åkte ut vid 5 tiden tillsammans med Tomas Ö från Falun för att höja hans Pb på gös. Det gick väl sådär kan man säga, med 9 landade gösar och 2 bonus gäddor så gav vi upp efter midnatt när ingen gös över 2 kilo ens ville hugga.... En 3-ledade Savage wobbler plockade upp nästan alla fiskar och med 7-2 till Tomas så kan ni gissa vem som ägde en sån wobbler.
Fisket på Amungen är inte alls som det var förra året då ca 10 procent var under mått och i år så är siffrorna omvända.
men snart vänder det.................................
Får se om jag kan komma iväg till Barken i vecka och prova efter lite större gös.

tisdag 6 juli 2010

Sjätte


Vi tar varannan.

Stor wobbler


Liten gös.

Dubbelhugg


Markus tog 2 små i ett dubbelhugg och sen fick jag en för kort på papegoj nissen igen.

Kvällsfiske


Är ute med markus i hans båt och kör en vända på Amungen. Efter 3 bommade så fick vi en förliten.

tisdag 29 juni 2010

Amungen igen


Fick ett mess från magnus och staffan som var ut på Amungen och vertikalfiskade nu på kvällen. Det högg riktigt bra vid sjutiden största gösen 4,2 kilo 15 stycken blev det och lika många hugg.

måndag 28 juni 2010

Slutfiskat


En trög kväll som fick ett lyckligt slut. En fin gös på 3,7 som avslutning efter ett par hugg och en för liten. Kul att dom hugger på annat än rövitt också. Det gick fö jättebra att sjösätta båten vid rampen i berga om någon vill lägga i en större båt.

2,7


Markus wobbler funkar bättre än mina idag.....

Amungen


PremiärTrolling på favvis sjön. En gk och 2 hugg på första kvarten.

måndag 21 juni 2010

40 års fest


Jag hade min 40 års fest i helgen. Jag hyrde lilla lövsjön utanför hedemora och bjöd in släkt och vänner att fiska regnbåge. Med sol hela helgen och 42 fångade fiskar var alla nöjda.. Största fisk skulle fångas, på lördagen fick mathias en på 1,8 kg men på söndagen slog Felicia till igen med en stor fisk, en som vägde 2,3 kg. Tack alla för en jätte rolig dag.

måndag 14 juni 2010

Fiskafänge


Är på skolresa med Felicia, hon visade dom andra hur man ska göra genom att ta upp en gädda på 1,8 kg. Hennes första gädda.

lördag 12 juni 2010

7,5 kilo lax

Vi fick ta en varsin lax sista dagen på havet, en lax som återställde ordningen genom att hugga på en omvänd popcorn och vika ihop den lite.
fisket har väl varit lite upp och ner i år och kanske något sämre än förväntningarna, men summa summarum så är jag riktigt nöjd med årets fiske när vi tog totalt 9 laxar på 9 dagars fiske och att jag fick höja mitt tidigare PB med 2 hg till 12,2 kilo, ett trippelhugg som blir lite kaotiskt i båten.
Utöver dom 9 landade fiskarna så hade vi bara 3 kontakter och det var fiskar som klev av direkt vid hugget, så krokarna har varit vassa i år.
nu hinner man kolla över utrustningen tills nästa år och kanske planera in ett senare fiskepass än i år.
Tack alla nya och gamla bekanta ute vid Understen vi ses nästa år.

lax 9,5 kilo


Min telefon tackade för sig igår på sjön så jag får lägga upp bilderna på fiskarna vi tog på årets sista trollingtur efter vandringslaxen.
En sista dag som var den sämsta vädermässigt med regn hela dagen och en ökande vind som gjorde det besvärligt att fiska skedarna bra i vattnet.
Det blev väldigt dålig sikt stundtals så vi kunde inte korsa farleden som vi ville, men senare på eftermiddagen så avtog båttrafiken och vi kunde ta oss över och i höjd med Nygrund en bit ut i farleden så tar en lax på en lätt blyad ismo mag Bälinge popcorn och dagen är räddad.
lite cirkus blir det när ett fartyg kommer in efter västra kanten på farleden medans vi drillar den.