Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5
fredag 29 april 2011
ihoppackning
Vi började dagen i lite motgång, med båda batterierna urladdade men avslutade dagen fint med rullknarr och en fisk i baljan. Tror det gick så bra tillslut för att mago tvättade fötterna innan han klev i båten idag. Kul dag på sjön hoppas på att få gästa båten igen snart Mago.
godkänd fisk
Till slut kunde inte laxen motså mitt vinnande riggrecept. 21fot och steenson vk. Kul med en fisk med lite ponus 77cm och 5,9 kilo. 3-1 till mig, nästa är Magos.
2-1
Finns det små så finns det större. Mago putsar till siffrorna lite medans jag vilade. Vi forsätter att växel sova och kryssar vidare över 28 meters grundet.
silver
Taktiken funkade klockrent. Jag tog en till lax som dock var lite kort den med medans Mago stödvilade. Så på med ny löja och mota fram mago till fören igen.
stödvila
nollan spräck
Då var det våran tur att få lax nu. En för kort, men ändå en blankfisk. Vi gör en hundraåttio och provar igen.
gäddfärs
När vi precis kommer tillbaks till platsen vi hade hugg på så släpper yttersta spöt på ytan på Magos sida. Då han enbart fiskar med cisco kid där så är utgången ingen överraskning. En godkänd gädda och Mago bara spritter med benen. Kul för han, jag siktar vidare på lax.
lungt vatten
Vi tacklar om med löjor nu. Lite batteristrul imorse så vi har bara fiskat i knappa timmen än. Inget hugg för oss än men en båt har tagit en 5 kilos och 2 st med fena så vi skuggar honom så mycket vi kan nu....
fredagsmys
Jag ska ut och byta wobbler och löjskallar på babord sida i Magos båt idag. Vi utgår från Baggerud, vi får se hur långt hans båt vill ta oss. Ska bli kul att fiska med Mago idag han som alltid tar lax över 10 kilo !??
söndag 24 april 2011
storlax simris
Det går bra för vissa att fiska lax idag iaf. Fick en fin bild på Patrik igår som på den här bilden är skymd av en lax på 15.1 kilo den fick han igår nere vid simris. Idag går det hyffsat bra också med 12 laxar mellan 3 och 10 kilo inkluderat ett fyrhugg där vikterna låg mellan 8 och 10 på dom tre som landades. Jag är inte det minsta avundsjuk..... Supergrattis Patrik i team kinetic till ett otroligt bra fiske.
slutfiskat
En riven löja när vi plockade ihop för den här helgen. När den enda fisk man kan blogga är en löja så har det inte varit någe vidare händelserik dag. Men vi byter löjorna mot ismoskedar nu och laddar för singö i början på juni. Punkt!
nacksving
Med allvarlig solsting och ringar inte bara på vatnnet utan också under armarna så genomlider vi en dag på ett vänern som är blank som en spegel. Efter några sjömils transporttrolling så händer det något iaf, en blank fisk som var in i båten och hälsade på dock för kort, inte bara i ena utan andra änden också. Men men en liten lax är också en lax.
godkänd
Fisk över 60 äntligen och om vi lindar in den i folie så får den både rätt färg och smakar gott på grillen..... Inte. Jaja det händer iaf nåt.
kikare
Tar ni fram luppen så ser ni när Jukka drillar in en lax på 72cm. För oss händer det inget mer men vi byter plats på alla löjor och skanderar hejaramsor.
rätt ställe
Mats är lite besviken efter en bom. Vi passerade piratens huggpunkt en andra gång och fick påslag på riggen. Vi gör en 180 och krokar den lite bättre nästa gång, heja oss!!
ännu en dag på sjön
Vi startar vårens sista trollingdag på vänern på samma ställe som gårdagen slutade. Lite kallare men lika mycket fisk på ekolodet. Vi snurrar några varv på en punkt som Richard precis tog en lax på. Åker till nya platser om det inte ger något snart.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















