Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

fredag 13 april 2012

Storgös 8180g

Johan Eriksson har lurat upp en riktigt stor gös ur Amungen igen.

Prickskjöt gösen över 14meters djupet. 8180g 88cm bet över en 17cm fin-s.


tisdag 10 april 2012

Djupkarta Amungen


Fick en fin djupkarta skickad till mig över Amungen, bara att högerklicka och spara så har ni ett fint sjökort. Finns även en länk på höger sida.
Finns det någon som har Djupkartor över sjöar runt Hedemora så får ni gärna maila mig dom så kan jag lägga ut dom på blogen så fler får nytta av dom.

lördag 24 mars 2012

Slutfiskat

Inte varje gång det se ut så här på rensbordet. Vi började fredagen vid skäggenäset för att fortsätta ut till nordvästen. Hittade på ett område som det var mycket betesfisk på så vi startade lördagen där. Det högg innan vi fått i alla spön, så vi snurrade runt runt på samma ställe vid brommönordväst vilket var riktigt lyckat. Dom flesta ville ha löjskalle i grön/crome. Kul fiske med platt vatten och hugg varje timme. Nu åker vi hem och planerar nästa fiske...


Sexpack



Då har vi fiskat fullt, måste vi åka hem då?


Finmiddag

Nu har vi fått i oss hela kostcirkeln, det är viktigt så man klarar dig från skörbjugg här på sjön vilket kan bara förödande har vi hört. Ja vem vill komma hem tandlös...


Id tag

Kul när man testar nått nytt och det funkar, en liten flasher och 80 gram bly med löja bakom lurar en lax till hugg. Ett par cm tillgodo  :-)


Öring

Första öringen den här helgen, högg på en färg som Jukka känner till.


Första andra tredje

ythugg och vår tredje lax över mått som är omskuren, tog en löja i guld/crome skalle.dom hugger lite ytligare idag.


Bleke

Vänern ligger platt som en spegel, vi hart haft tid med fruktstund och lite kaffe nu. Vi lurade även en omogen lax att bita i några trekrokar.


Repris

Min tur nu och ännu en godkänd lax. Strax efter var det mats tur och han bände upp en vildlax på 5-6 kilo. Kul


Svettigt

Tuff start idag, en tappad och en gk innan allt är ute.


Dag 2

Fick agera isbrytare i morse, men nu är vi på g. Börjar för vi slutade igår får se om fisken är kvar.


fredag 23 mars 2012

Dubbelbugg

Efter några timmars åkande i blindo och några smålaxar så blir vår åttonde kontrakt en gk med en fena för lite.


Lax

Efter viss trollingkoma och en tappad så hugger det på riggen. En vildlax på 6 kilo ungefär. Riktig fart var det i den kul.


Öring

Mats börjar med en 55a.


Brommö

Nu har vi fått i betena, fiskar med Mats med utgång laxhall i 2 dagar. Finväderstrolling så nu hoppas vi på napp snart.


lördag 17 mars 2012

Napp

Hugg igen på samma ställe, en gädda på knappa 5


Trollingpremiär

Fiskar gädda på hovran med Mats idag, en skön premiärgädda på 6,6 hugger efter 10 min.


onsdag 14 mars 2012

Rättelse Årsmöte HHfvo

Jag skrev tidigare fel tid till årsmötet för HHfvo.
Rätt tid är kl 19.00 idag!!!

söndag 11 mars 2012

Wiks bro

Nu har pappa Andreas städat vid rampen vid wiks bro, med till följd blåsor i händerna svettningar och möjlighet att sjösätta. Ni får välja själva vilket som var bäst. Åker ut och testar båten en sväng för en ev tur till vänern snart.