Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5
fredag 31 maj 2013
Experthjälp
onsdag 15 maj 2013
WP
fredag 10 maj 2013
Slutfiskat
torsdag 9 maj 2013
In i dimman
onsdag 8 maj 2013
Namnet i behåll iaf
måndag 6 maj 2013
Nappatag
lördag 4 maj 2013
Tröstfisk
Start
Hasslö
tisdag 16 april 2013
Baggerud
En dags slit på sjön, dimma och många ytnät alldeles för nära på förmiddagen. Sen 4 kontakter vara 3 hamnade i båten och 2 fick följa med hem. Största på 80 cm.
lördag 5 januari 2013
Summering
En lång men lyckad dag på vättern, fiskade norr om granvik med allt från stora apex, sked, små wobbler och löja. Funkade bäst gjorde apex på riggen mellan 33 och 55 fot ned och strike pro 905 oblyad. Vi fick 9 fiskar i båten varav 5 var godkända, bara ett bommat hugg så nästan 100% idag :-) vi får se när nästa resa blir av.
Återfall
Vi hinner precis tillbaks till platsen som vi fick alla på i fm så hugger en röding bakom en Oki på en vikarn nere på 33 fot, sen ett bomhugg i ytan. Snart blir det lax....
Middag
Precis när korven är slut så hugger den tredje gk, har varit lugnt en stund nu med endast en för kort tomtefärgad röding som hälsat på. Hoppas på en eftermiddag med lite lax kontakt nu.
Huggperiod??
Lungt vatten och även håvgarnet har hunnit torka sedan senaste öringen som mätte in på 50 och simmar vidare. 5 fiskar hittills, nu lite kaffe och sen wobblerbyte.
Dagsetapp
Fick erbjudande om att följa med till vättern och granvik som gast i ym fiskes båt. Och vem kan tacka nej till uppstigning kl 02.20? Kallgrader i luften och 3 grader i vattnet ingen vind så fina förutsättningar för fisk. En liten öring efter 15 min fiske.
onsdag 21 november 2012
Summering Åmål
Fiskade 3 dagar i bassängen och sista dagen vid djupskär, som vanligt så var det ett prövande efter rätt djup, bete och fart varje dag, men några beten levererade fisk alla dagar. En ny färg på lappia släpad i ytan och en 737 25 fot ned på riggen i mellan 2,5-3 knop funkade. 35 fiskar i båten och ca 20 bommade
Bara 1 gädda och ingen vildlax. Kul att fisket blivit så bra igen i vänern, får se om man hinner ned någon mer sväng innan det blir för kallt.
söndag 18 november 2012
Hemresa
9 kontakter idag med 5 upp i båten, 2gk resten små, tappade 3 större fiskar. En helg högt över förväntningarna tog slut, vi lämnat ett soligt åmål och bokar samma stuga till nästa år. Tack Mago för arrangemanget och övriga för trevligt sällskap.
























