Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

fredag 31 maj 2013

Experthjälp

Jag behövde en medhjälpare för att lyckas lura gösen. Med Felicia med i båten blev det 3 gösar och ett hugg på en timmes fiske. Största gösen runt 4 och den minsta som blir mat 1,8. Kul att det nappar när barnen är med. 

onsdag 15 maj 2013

WP

Fisket i Hasslö skilde sig från fisket vid Singö ganska mycket. Eftersom det var första gången i Blekinge skärgård för oss så hade vi inga wp att åka på. Det brukar höras på vhf'en vart det hugger men det var här den stora skillnaden var, allt var jättehemligt alla båtar som fick fisk mörkade vart och på vad det högg till skillnad mot vid Singö där de flesta hjälper varann att hitta fisken. Lite märkligt kan jag tycka då alla har glädje av ett bra fiske. Fick kontakt med Martin Hermansson som både fixade boende och en del wp som vi fick fisk på, stort tack för hjälpen Martin som fö placerade sig på 6:e plats på laxfestivalen i Carlshamn. Här med en lax på 14,86kg tagen dagen innan tävling på ismo Magnum märket i ytan.

fredag 10 maj 2013

Slutfiskat

En lyckad avslutningsdag med varsin lite större lax. En tia till Marcus och en elva till mig. 5 laxar idag varav tre med iland, några näbbisar och en tappad 5 kilos lax bakom båten nk s6 funkade bäst idag på 48fot ned på riggen. Imorgon hemfärd och inget fiske.





torsdag 9 maj 2013

In i dimman

Dimma så man såg 30meter halva dagen, men vad gör det om man har radar... Fisket gick bättre när det klarnade upp. Tre kontakter varav 2 i båten och den största(såklart) lossnade efter 25 min 15 meter bakom båten surt. Annars en av varje sort. Tog en S6, omvänd popcorn och tysken allt i ytan.





onsdag 8 maj 2013

Namnet i behåll iaf

En halvdags fiske då vinden låg på 11ms tuffa vågor men det gillade laxen idag. Fick ett hugg och håvade den. Efter ett par dagar med bara smålax och en torsk så var det skönt att höra rullen yla ut lina igen, nästa fisk är min :)

måndag 6 maj 2013

Nappatag

Efter gårdagens bottennapp med endast 2 kontakter varav den ena släppte och den andra var för liten så tror vi lite mer på den här dagen när havet ligger som en spegel. Nu har starten gått iaf.

lördag 4 maj 2013

Tröstfisk

Efter ett bomhugg i ytan så får vi till slut en blank 5 kilos fisk. Mossa med 60gram visade vägen först.

Start

Igång, alla skedar i. Verkar vara en lugn dag om man får tro surret på vhf'en. Vi kämpar på ett tag nu iaf.

Hasslö

Äntligen framme. Nu är det bara att välja lite vinnarskedar och leta lax sen. Jag och Marcus fiskar en vecka tillsammans på för oss båda helt nya vatten.

tisdag 16 april 2013

Baggerud

En dags slit på sjön, dimma och många ytnät alldeles för nära på förmiddagen. Sen 4 kontakter vara 3 hamnade i båten och 2 fick följa med hem. Största på 80 cm.

lördag 5 januari 2013

Summering

En lång men lyckad dag på vättern, fiskade norr om granvik med allt från stora apex, sked, små wobbler och löja. Funkade bäst gjorde apex på riggen mellan 33 och 55 fot ned och strike pro 905 oblyad. Vi fick 9 fiskar i båten varav 5 var godkända, bara ett bommat hugg så nästan 100% idag :-) vi får se när nästa resa blir av.

Finalrakan

Tog en sista röding på väg mot hamnen 60cm tog en konrad i ytan.

Återfall

Vi hinner precis tillbaks till platsen som vi fick alla på i fm så hugger en röding bakom en Oki på en vikarn nere på 33 fot, sen ett bomhugg i ytan. Snart blir det lax....

Middag

Precis när korven är slut så hugger den tredje gk, har varit lugnt en stund nu med endast en för kort tomtefärgad röding som hälsat på. Hoppas på en eftermiddag med lite lax kontakt nu.

Huggperiod??

Lungt vatten och även håvgarnet har hunnit torka sedan senaste öringen som mätte in på 50 och simmar vidare. 5 fiskar hittills, nu lite kaffe och sen wobblerbyte.

Tvilling

En till röding stöpta i samma form, även den på rigg på jukkas favorit apex.

Apex

Lite djupare tar första gk röding, men vi tvärvänder och skickar ner samma bete igen.

Dagsetapp

Fick erbjudande om att följa med till vättern och granvik som gast i ym fiskes båt. Och vem kan tacka nej till uppstigning kl 02.20? Kallgrader i luften och 3 grader i vattnet ingen vind så fina förutsättningar för fisk. En liten öring efter 15 min fiske.

onsdag 21 november 2012

Summering Åmål

Fiskade 3 dagar i bassängen och sista dagen vid djupskär, som vanligt så var det ett prövande efter rätt djup, bete och fart varje dag, men några beten levererade fisk alla dagar. En ny färg på lappia släpad i ytan och en 737 25 fot ned på riggen i mellan 2,5-3 knop funkade. 35 fiskar i båten och ca 20 bommade
Bara 1 gädda och ingen vildlax. Kul att fisket blivit så bra igen i vänern, får se om man hinner ned någon mer sväng innan det blir för kallt.

söndag 18 november 2012

Hemresa

9 kontakter idag med 5 upp i båten, 2gk resten små, tappade 3 större fiskar. En helg högt över förväntningarna tog slut, vi lämnat ett soligt åmål och bokar samma stuga till nästa år. Tack Mago för arrangemanget och övriga för trevligt sällskap.