Annonser som ger pengar till Laxfond Vänern Postgiro 12562-5

tisdag 18 maj 2010

11.705 kg gös!!!!!!!!!!


Här är bilden på den osannolikt stora gös som spöfångades i Dalälvens vattensystem i Söndags.
Fånstmannnen heter Benny och han tog den på vertikalfiske inne på 2 meters djup.
vikten är som sagt otroliga 11705 gram!!! vägd på krönt våg. 98 cm lång (omkrets okänd).
Fisken kommer att konserveras.
Jätte kul tycker jag och Gratulerar Benny och Janne som lyfte upp fisken åt honom och körde båten.
(tryckfelsnisse hade varit framme nollan satt på fel ställe, vikten ska vara 11.705 kg och INTE 11.750 kg OBS!)

9 kommentarer:

Jonas sa...

Snacka om fetgös inte så många hg ifrån svenka rekordet GRATTIS!!

Anonym sa...

Wow , GRATTIS från LJUSNE JPM trolling

Anonym sa...

det fria ordet gällde tydligen inte på din sida.. Lär er också att köra C&R på sådana genetiska fina fiskar.

Mvh Henry Östgård...

Mikael sa...

Grattis till en verkligt fin fisk!
Men det borde inte fiskas als under fiskens lekperiod som håller på just nu till midsommar.
Gösen hugger för fullt då för att försvara sin lekplats och rom.
Hoppas det blir helt förbjudet med fiske under leken även om man återsätter för det skapar stress och stör reproduktionen.
mvh Mikael

Sluringen sa...

Grattis som fan !!!!
- kanske börjar bli dags att stoppa i lillbåten då...
// Rickard i Backa

FS sa...

Grattis

David "gösen" sa...

Hej
Och grattis till den fina gösen på 11705gram!!

Mvh/David "gösen"

Anonym sa...

Stort grattis från Teamaff. Hurra hurra hurra!!!

Andreas sa...

Tackar för alla kommentare, glömde tyvärr att jag hade något granskningsfilter i kryssat på kommentarer därav en viss fördröjning på dom.... ursäkta.

kan väl bara berätta att jag känner inte fångstmannen utan jag känner Janne som hade gästen med sig som hade flytet att få upp gösen. Både Janne och jag återutsätter all större gös (jag sätter i alla över 4 kilo) och vi tar bara upp 1-2 gösar per tur. sen kan jag inte ansvara för vad Benny gör med sina fiskar. men jag respekterar både dom som vill ta upp sin drömfisk och dom som sätter tillbaks den och dom som fiskar under lekperioden eller inte. Det är upp till var och en.